آنتون کوربین" عهده دار ساخت فیلم «زندگی» که براساس زندگی واقعی و دوستی "جیمز دین" بازیگر فقید آمریکایی با "دنیس استاک" عکاس مجله زندگی است، شد.
http://media.isna.ir/content/458.JPG/4
محمدرضا فرجی اعلام کرد: قطعا فیلم «گذشته» اصغر فرهادی در هفتهی جاری اکران نخواهد شد.
مدیر کل عرضه و نمایش سازمان سینمایی وزارت ارشاد گفت: برای اکران هر فیلم طبیعتا رضایت مالک فیلم لازم است و آقای سرتیپی بدون آنکه اسنادی به ما ارائه دهند، درخواست اکران فیلم را مطرح کردند و ما هم در شورا فیلم را بازبینی و بلامانع بودن اکران را اعلام کردیم.
وی ادامه داد: در نهایت ساعت 5 بعدازظهر روز گذشته رضایت مالک فیلم که فرانسوی است از طریق فکس توسط علیسرتیپی به ما ارسال شد که پس از تایید اسناد و مدارک ارائه شده در خصوص اکران فیلم اعلام نظر خواهد شد.
فرجی تنها مشکل عدم اکران این فیلم را تکمیل نبودن اسناد و مدارک عنوان کرد و گفت: این فیلم برای اکران هیچ موردی ندارد و تنها وضعیت روشن شدن، رضایت مالک فیلم است که باید این اقدام زودتر از طرف فیلمیران انجام میشد تا فیلم در موعد مقرر به روی پرده میرفت.
وی دربارهی اعلام اخیر سخنگوی شورای صنفی نمایش مبنی بر اکران فیلم «گذشته» از چهارشنبه اظهار کرد: در صورت جلسه شورا که از طریق آقای میرزایی به دست من رسیده هیچ اشارهای به این موضوع نشده است.
فرجی اظهار امیدواری کرد: با حل شدن مشکل پروندهی فیلم «گذشته» این فیلم از چهارشنبه آینده 29 خرداد ماه اکران شود.
فرهادی با «گذشته» به جشنواره فیلم مونیخ میرود
جشنواره فیلم مونیخ از فیلم «گذشته» اصغر فرهادی برای حضور در این رویداد سینمایی دعوت کرد.
جشنواره فیلم مونیخ به عنوان دومین رویداد معتبر سینمای آلمان پس از
جشنواره برلین، امسال از فیلم برنده نخل طلای «آبی گرمترین رنگ است» و برخی
فیلمهای بخش مسابقه کن برای حضور در بخش رقابتی دعوت کرده است.
فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی یکی از فیلمهایی است که در بخش رقابتی
جشنواره فیلم مونیخ نمایش خواهد یافت. این فیلم در شصتوششمین جشنواره کن
علاوهبر جایزه بهترین فیلم معنوی، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای
«برنیس بژو» به ارمغان آورد.
علاوه بر فیلم برنده نخل طلای «آبی گرمترین رنگ است» ساخته "عبدالطیف
کشیش"، فیلمهای «تنها خدا میبخشد» از "نیکلاس وندینگ رفین"، «لمس گناه»
از "ژانگ ژیا"، فیلم «مهاجر» از "جیمز گری" و فیلم «هلی» از "امات
اسکالانته" (برنده جایزه بهترین کارگردانی کن)، «زیبایی بزرگ» ساخته
"پائولو سورنتینو" از جمله فیلمهای حاضر در بخش رقابتی این رویداد سینمایی
هستند.
صحنهای جالب از آویزان شدن صابر ابر و ساره بیات از پشتبام
صابر ابر و ساره بیات با کمک تیم «بدلکاری 13» از پشتبام فیلم «زندگی دوگانه فیروز» آویزان شدند!
امیررضا بدری یکی از اعضای تیم «بدلکاری 13» در گفتوگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهی این موضوع توضیح داد: قرار بود تیم بدلکاری ما به جای خانم ساره بیات و صابر ابر در سکانسی از فیلم آقای جیرانی از یک پشتبام دو طبقه آویزان شوند و برای این کار مهسا احمدی به عنوان بدلکار ساره بیات و من به عنوان بدلکار صابر ابر انتخاب شدم.
وی در عین حال ادامه داد: با توجه به امکانات و تجهیزات ایمنی که در اختیار داشتیم، با پیشنهاد ارشا اقدسی (مدیر گروه «بدلکاری 13») به آقای جیرانی و همچنین موافقت خانم بیات و آقای ابر، تصمیم بر این شد که آن دو به وسیلهی سیستم ریگینگ از دیوار طبقهی دوم به حالت معلق دربیایند تا کارگردان بتواند از چهرهی این دو بازیگر نیز در هنگام فیلمبرداری استفاده کند. این پیشنهاد با استقبال زیاد آقای جیرانی و همچنین هر دو بازیگر روبرو شد.
بدری دربارهی اجرای صحنهی دیگری که گروه «بدلکاری 13» در فیلم جدید فریدون جیرانی بر عهده داشت، توضیح داد: در سکانس دیگری از «زندگی دوگانه فیروز» ارشا اقدسی، مهسا احمدی و من باید به عنوان بدل شقایق فراهانی، ساره بیات و صابر ابر از طبقهی دوم خانه، داخل استخری به عمق یک متر و طول و عرض نسبتا باریک میپریدیم که این کار نیز به خوبی انجام شد.
این بدلکار که یکی از اعضای تیم بدلکاران فیلم سینمایی «جیمز باند: سقوط آسمانی» بود، دربارهی امنیت اجرای صحنههای معلق توسط بازیگران فیلم توضیح داد: سیستم ریگینگ سیستمی شناخته شده در بدلکاری جهانی است و به کارگردان این امکان رامیدهد که تا حد ممکن و با رعایت 100 درصد اصول ایمنی از چهرهی بازیگر در صحنههای خارقالعاده و اکشن استفاده کند. در این روش بدلکاران، بازیگران اصلی را حمایت میکنند تا بازیگر پس از تامین 100 درصد امنیت بتواند خود نقشش را ایفا کند.
وی افزود: اکنون ریگینگ یکی از زیرمجموعههای مهم بدلکاری در جهان است که در ساخت فیلمهای مطرح دنیا استفاده میشود. با این روش امکان گرفتن پلانهای هوایی در مکانهایی که نمیتوان از هلیکوپتراستفاده کرد را فراهم میکنیم، به نوعی که گاهی نتیجهی فیلم گرفتهشدهی حاصل از این روش از هلیشات بهتر است چون دوربین لرزشی ندارد. به عنوان مثال، سال گذشته ارشا اقدسی با استفاده از همین روش، امکان فیلمبرداری سکانس سقوط هواپیما را در یک جنگل در سریال «مسیر انحرافی» فراهم کرد که حاصل آن بسیار خوب بود.
امیررضا بدری در پایان این گفتوگو تاکید کرد: کاربرد ریگینگ در بدلکاری فیلمهای سینمایی، تامین امنیت عوامل، فیلمبردار و... در صحنههای خطرناک است که توسط تیم بدلکاری فراهم میشود.
به گزارش ایسنا، فیلمبرداری «زندگی دوگانه فیروز» به کارگردانی فریدون جیرانی چندی قبل در تهران به پایان رسید. در این فیلم کمدی –اجتماعی، اکبر عبدی، فرهاد اصلانی، صابر ابر، ساره بیات، شقایق فراهانی و... به ایفای نقش پرداختهاند.
«زندگی دوگانه فیروز» داستان مردی میانسال را روایت میکند که بسیار خسیس است و بروز ماجراهایی، تحولاتی در زندگیاش ایجاد میکند. اکبر عبدی در این فیلم در نقش مادر و خالهی فرهاد اصلانی به ایفای نقش پرداخته است.
به گزارش سینمانگار، به نقل از ایسنا، فیلم «گذشته»
جدیدترین ساختهی اصغر فرهادی در طول سه هفتهی گذشته در سینماهای فرانسه
بیش از 750 هزار مخاطب داشته است.
طبق اعلام پخشکننده جهانی فیلم، «گذشته» که این روزها در بیش از 500
سینما در فرانسه در حال اکران است، پس از سه هفته حدود 750 هزار تماشاگر
فرانسوی را به سالنهای سینما کشاند.
اکران این فیلم همچنان در فرانسه ادامه دارد، در حالیکه نمایش آن در بلژیک و سویس نیز آغاز شده است.
بنا بر این گزارش، در روز دوشنبه فروش فیلم «گذشته» از فیلم هالیوودی
«گتسبی بزرگ» ساخته "باز لورمن" (فیلم افتتاحیه جشنواره کن) پیشی گرفت.
فیلم سینمایی «گذشته» توسط پخشکنندهی بینالمللیاش کمپانی "ممنتو" به
کشورهای چون آمریکا و کانادا (کمپانی سونی پیکچرز کلاسیک)، آلمان،
اسپانیا، ایتالیا، اتریش، بلژیک، سویس، ایسلند، نروژ، سوئد، دانمارک،
فنلاند، پرتغال، یونان، ترکیه، یوگسلاوی، لهستان، بلغارستان، جمهوری چک،
روسیه، رومانی، آرژانتین، شیلی، اروگوئه، پاراگوئه، پرو، برزیل، کلمبیا،
مکزیک، ونزوئلا، هنگکنگ، کره جنوبی، تایوان، هند، سنگاپور، ژاپن،
استرالیا، نیوزلند و کشورهای خاورمیانه واگذار شده است.
فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» به کارگردانی روح الله حجازی از امروز(دوشنبه بیستم خردادماه) در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.
محمدعلی محمدپور: اصولا در سينماي پس از انقلاب ما، همواره شاهد اين رويه بوده ايم كه تا يک فيلم گل مي كند موجب ايجاد يک جرياني پس از خود مي شود كه لااقل تا چندسالي ادامه مي يابد و بخصوص فيلمسازان تازه كار را بيشتر از بقيه تحت تاثير قرار مي دهد تا با سوار شدن بر اين جريان راه خود را براي موفقيت هموارتر كنند. جريان فيلمهايي كه متاثر از «بچه هاي آسمان» مجيدي راه افتاد يا جريان فيلمهاي هاموني و ... شاهد مثالي بر اين رويه هستند.
کنون که فتنه فرا رفت و فرصتست ای دوست
بیا که نوبت انس است و الفتست ای دوست
دلم به حال گل و سرو و لاله می سوزد
ز بسکه باغ طبیعت پرآفتست ای دوست
مگر تاسفی از رفتگان نخواهی داشت
بیا که صحبت یاران غنیمتست ای دوست
عزیز دار محبت که خارزار جهان
گرش گلی است همانا محبتست ای دوست
به کام دشمن دون دست دوستان بستن
به دوستی که نه شرط مروتست ای دوست
فلک همیشه به کام یکی نمیگردد
که آسیای طبیعت به نوبتست ای دوست
بیا که پرده پاییز خاطرات انگیز
گشوده اند و عجب لوح عبرتست ای دوست
مآل کار جهان و جهانیان خواهی
بیا ببین که خزان طبیعتست ای دوست
گرت به صحبت من روی رغبتی باشد
بیا که با تو مرا حق صحبت است ای دوست
به چشم باز توان شب شناخت راه از چاه
که شهریار چراغ هدایت است ای دوست
من به جان خواهم ترا عشق ای بلای آسمانی
شادمانی بعد عمری خود به تبریک من آمد
راستی تبریک دارد بعد عمری شادمانی
غم برون رفت از دل و بی خانمان شد گو ببیند
آنچه ما دیدیم ای دل از غم بی خانمانی
ماه من با نوجوانی خوب داند قدر عاشق
وز چنین بختی جوان پیر تو داند قدردانی
مهربان ماه مرا مسکین دلم باور ندارد
بس که دیده است ازمه نامهربان نامهربانی
ناله ی نای دلم گوش سیه چشمان نوازد
که این پریشان مو غزالان را بسی کردم شبانی
تا مگر پیرانه سر از سر بگیرم نوجوانی
آری آری نوجوانی می توان از سرگرفتن
گر توان با نوجوانان ریخت طرح زندگانی
گرچه دانم آسمان کردت بلای جان ولیکن
من به جان خواهم ترا عشق ای بلای آسمانی
ناله نای دلم گوش سیه چشمان نوازد
کاین پریشان موغزالان را بسی کردم شبانی
گوش بر زنگ صدای کودکانم تا چه باشد
کاروان گم کرده را بانگ درای کاروانی
زندگانی گر کسی بی عشق خواهد من نخواهم
راستی بی عشق زندان است بر من زندگانی
گر حیات جاودان بی عشق باشد مرگ باشد
لیک مرگ عاشقان باشد حیات جاودانی
شهریارا سیل اشکم را روان می خواهم و بس
تا مگر طبعم ز سیل اشکم آموزد روانی
